Thursday, January 11, 2018

Universum har prövat mig.


Jag testades av universum. 
För att vara mer specifik så testades min ärlighet. 
3 gånger på två veckor fick jag dubbelt upp. 

Jag köpte ett klippkort på Yogashala, fick sedan ett till i brevlådan. 
Var ärlig och lämnade tillbaka det ena. 

Köpte ett lås, fick två. 

Fick ett par skor av min man i födelsedagspresent, skickade tillbaka för att byta storlek, fick två nya par. Skickade tillbaka det ena paret och fick sedan gång på gång frågan om jag ville ha ersättning i pengar eller byta mot ett annat par. Kämpade hårt mot min inre girighet i en helt bisarr mailväxling. blev till sist var tvungen att skicka följande mail:




I inget av ovanstående fall belönades min ärlighet. I skofrågan bemöttes den på sin höjd som ett administrativt knöl, ett jobbigt ärende för customer service.

Slutsatsen jag drar är att det inte är så mycket värt att vara ärlig och ädel. Universum, om du lyssnar, fortsätt gärna skicka dubbelt!

ps. Behöll låsen.
ps2. talar om de jag köpte, inte rotlås. ds.

No comments:

Post a Comment