Monday, December 4, 2017

Damerna älskar svale James

Satt på jobbet denna måndagsmorgon med stor längtan efter en speciell låt, några keyboardanslag som jag bara måste få höra. "Det är LL Cool J" sa min inre hjälptant, "du vill höra LL Cool J, Doin it". 

Och det är klart jag ville. 
Jag älskar LL!! Han går som en panter. 
Och skriver de weirdaste låttexter. 
I "Doin it", som bara handlar om att ligga, återkommer han till att "I represent Queens, she was raised out in Brooklyn." Jag gillar detta eftersom jag tycker det är roligt att de i sexakten representerar sina respektive hemorter. 

Jag uppskattar även hur svale James lyckas få in vikten av säkert sex i denna dänga. Parental Advisory, Explicit Content har alltid varit min favoritetikett, och LL gör ingen besviken  - även om han här är så informativ att föräldrarna blir överflödiga. Vem behöver prata med tonåringarna om skydd när LL nogsamt låter LeShaun lite oroligt men också pilsket fråga:


Damn I love a dick down, you use a rubber?


LL försäkrar att han verkligen tänker på damerna på alla sätt för han svarar:

Damn right

Då blir LeShaun glad och replikerar: You are my lover
---

Även rörande att han så glatt meddelar att han är redo för sängen: "Here comes the man of steel". 

Men det är inte bara damerna som älskar LL. De flesta gör det!
LL är högaktuell som mottagare av 
Kennedy Center Honors, ett mycket fint pris som svale James fått för sina viktiga bidrag till det amerikanska kulturlivet och samhället (de glömde nämna den ökade vardagsglädjen för svensk mamma).

http://time.com/5047218/kennedy-center-awards-trump-absent/




No comments:

Post a Comment