Monday, November 27, 2017

är expatte alive? SVAR JA!!!


Expatte har vaknat till, ruskat på sig och kommit till LIV igen efter en turbulent tid.
Det har hänt så fruktansvärt mycket, vet ej var jag ska börja så tar det viktigaste först!

Har bestämt mig för den enda stil jag vill ha de närmaste 10 åren, en kompass för vad som ska få finnas i, alternativt inhandlas till garderoben.

Stilen är.....DRUM ROLL....intellektuell men slightly glam 70-tal. Mitt stilideal är en mix mellan Joan Didion, Eva Remaeus, min första lärare Eva Holmgren och Nina i The Americans.

Har även hittat ett märke som saluför denna stil dyrt vilket känns orättvist nu när jag äntligen insett mitt rätta jag. behöver även hitta slouchy boots och fixa till håret så det blir längre och fluffigare #lifegoals.

Märket är Vanessa Seward och alla som känner mig förstår att jag inte har något emot att det är grundat av en argentinska som bor i Paris. Ett talspråk hon tryckt upp på t-shirts är Cada Loco con su Tema vilket jag inte riktigt vet hur man bäst översätter men instinktivt känner betyder: Varenda galning har sina skäl till att vara det. Latinos, korrigera/upplys mig gärna.

No comments:

Post a Comment