Friday, July 7, 2017

som tack för att du fortfarande tittar in här (vilket tålamod! här händer ju aldrig något!!!)

en helt sann historia ur min verklighet.


landade tillbaka från new york i måndags, tillsvidare har vi vår bas i mammas radhus. 

jag skulle kolla en grej i källaren och såg ett par svarta levi's på en pall -så himla rörande - mamma har sparat pappas byxor - typ inte kunnat förmå sig att tvätta dem fast han dog för över ett år sedan.

mamma är på landet nu, jag tänker hur ensamt livet måste vara för henne nu, i radhuset där de bodde ihop.

längtar så intensivt efter pappa att jag plockar upp jeansen och luktar på dem

känner att de är ganska tunga, det är pappas plånbok som ligger och tynger i ena fickan.
jag tar fram den och slår upp den. ser en rosa skymt av pappas körkort

drar sentimentalt fram körkortet för att få ta en titt på pappas älskade face men det är inte pappa!

det är en 20-something! en kille som målar om hemma hos mamma, han hade bara bytt om till arbetsställ i källaren och lämnat brallorna på en pall. 


fatta hur sjukt om han kommit in och sett mig stå och sniffa på hans jeans. dagens kvinnor är inte kloka. 

No comments:

Post a Comment