Tuesday, April 25, 2017

Hårsmån från döden

Det har ofta sagts att New Yorkers är så otrevliga. det är de inte alls. Förutom när de kör bil, det är helt sinnes hur otrevliga de blir. Har fått så många utskällningar från bilister när jag själv varit gångtrafikant, de gasar gärna när de ser en fotgängare men det som hände mig igår var värst hittills.

Var på väg hem från tunnelbanan igår, det var ganska mörkt men det finns gatlyktor. Nästan hemma väntade jag vid ett övergångsställe. En bil hade saktat in på grund av korsande trafik och stod stilla. Så jag börjar gå. Då gasar bilen och jag får ta ett språng ut ur körbanan, livrädd, med ett skrik!

Då lutar sig en kvinna ut från framsätet och skriker argt "where the fuck did YOU COME FROM????". Jag skrek tillbaka att det var ett markerat övergångsställe och de stod stilla. Från gatan skrek ett ungdomsgäng "AND THERE'S A STOP SIGN!"

Bara i New York kan någon som nästan dödat en sedan skälla ut en. De körde raskt därifrån.

No comments:

Post a Comment