Sunday, February 12, 2017

"...som ett barn"

 Fick så fint läsarbrev häromdagen, från en pappa som läst Nina med sin dotter:

Du använder ett så lekfullt språk i dina texter, "som om ett barn har skrivit den" som min snart 6-åriga dotter sade!

Blev så glad att jag genast undrade om dottern ville ha Nina-bokmärke och visst, det ville hon gärna. Men sedan blev jag så stämpelhappy att bokmärket också såg ut som "om ett barn hade gjort det". Hann lägga det i brevlådan innan jag besinnade mig och vet nu inte om jag borde skriva och varna att det kommer bokmärken som kanske är lite för mycket?

Alltså det är nog inte för mycket för en snart 6-åring men den vuxna kommer antagligen undra vad jag är för slags vuxen. Det är nog ändå uppenbart. En barnslig sådan. Som älskar stämplar. 









No comments:

Post a Comment