Sunday, January 1, 2017

best of för mig 2016















bäst i vardagen: hemma och central park

mest upplyft av dessa låtar: too good och tightrope (alltid)

mesta tv-serie: skam

bästa bioupplevelse: djungelbokenkung fu panda 3 och miss hokusai. den senare var lite märklig, men på ett bra sätt, så annorlunda hjältinna.

bästa klädköp: tröjor från uniqlo, använder dem varje dag. nike airmax. vill bara gå och gå.

bästa klädinvestering: nytt rött sidenfoder i svart vintage yllekappa jag fick av en kompis. älskar den!
köpte en bra ny klänning också. mkt nöjd med den.

bästa trösten i sorg och saknad: träd, te, promenad, böcker, dans, sorgen i sig - att liksom bara vara i den och tänka att det är okej.

bästa kul: ta bilder















bästa bok: minns inte? vad läste jag? lyssnade på ett annat liv och hur ska det gå för pinnebergs

läste En annan värld. Nu på kvällarna lyssnar jag och Niki på Anne Frank inläst av Vanna Rosenberg. Älskar Anne, sådant litet geni.

Just det, jag läste Ferrante också och var inne i det då men nu minns jag inget av de böckerna bortom en tät, dyster och intensiv stämning samt böckernas respektive trauman.

läste även Det är natten i ett svep på flyget, rekommenderar den, den kändes väldigt nära. kan inte beskriva den på annat sätt.


No comments:

Post a Comment