Monday, November 7, 2016

Just nu

har en fruktansvärd rastlöshet i hela kroppen
vet inte vad jag ska göra åt den
springa/promenera/vad?

Har precis skickat väg tredje boken om Nina till förlaget. Kanske är det därför, vet att Bodil Malmsten skrivit om perioden mellan manuslämning och förlagsrespons men hittar den inte nu. Den är hemsk den perioden. Det är som att fråga chans på någon och vänta på svaret i dagar, veckor, urk.

Startar nu två nya bokprojekt. Inget av dem är helt nya, båda har jag tidigare påbörjat. Det enda känns bråttom, nästan akut. Det andra måste jag också sätta igång med. Men hur?

Och så det fantastiska vädret som bara stör och säger att jag måste ut och njuta. Och min underbara mamma som är här och jag vill bara träffa henne hela tiden men hon är här i tre veckor och delvis för att hjälpa mig så jag just ska kunna skriva och skriva.

Och så valet som är så obehagligt osäkert. Imorgon vet vi.

vad ska jag göra åt rastlösheten? det kryper i hela kroppen. är det kaffe, valstress, allmän oro?

likely: all of the above.

update: har nu även återuppväckt ett tredje bokprojekt. stay tuned!


ps. kanske rastlösheten är de här böckerna som jag skjutit upp och skjutit upp. skulle kunna vara så även om det låter så pretto/new age/självförhärligande att jag nästan inte står ut.

No comments:

Post a Comment