Monday, August 22, 2016

För barn som gillar Nina

Såg precis denna, kan tänka mig att folk som gillar Nina-böckerna även kommer gilla den!

Står att den är inspirerad av Kerstin Thorvalls 70-talshistorier om ett litet barns vardag och det är samma förebild som jag hade för Nina (plus Astrid Lindgrens bruksböcker Jag vill också ha ett syskon och Jag vill också gå i skolan). Älskar Thorvalls berättelser om Anders.

Tycker denna, Saga-sagor av Josefine Sundström, verkar bra! Köp/låna/läs!

Sagasagor: Studsmatta, simskola och en borttappad tigertass

http://www.adlibris.com/se/bok/sagasagor-studsmatta-simskola-och-en-borttappad-tigertass-9789163885792

1 comment:

  1. Vad kul, jag köpte den i lördags. Den är fin men det är roligare att läsa Nina, språket flyter på ett annat sätt. I den här märker jag att jag byter ut en del ord osv.

    ReplyDelete