Monday, May 30, 2016

Många undrar: hur går det?


Nu är det här halvåret isär äntligen snart slut. Snart får jag bo med min familj igen! Dansar en glädjedans för detta!

Vi säljer huset och går vidare. Jag vill bo i stan. Stan stan stan jag älskar stan. Fint med hus och lantställen men jag trivs egentligen lika bra på Skansen och Rosendal, i Humlan och på Skeppsholmens olika fina platser som Bloms, Skeppsholmens hotell och Moderna.

Det får gärna lukta honung och citron och blommor och kvittra i busken. Men det ska helst också finnas människor i närheten.

Kanske är det för att jag är själv så mycket? Att jag liksom måste snylta på andras liv fast på lagom avstånd?

Har några tips i vardagen förresten på saker som gjort mitt liv bättre:

Steamer! Så kul att stryka med steamer.

Elektrisk tandborste: Tänderna känns så lyxigt rena!

Omega-3 kapslar: Känns som om jag är pyttelite mer koncentrerad?

Kamera: Så roligt att plåta med bra kamera!

Bra kläder! Jag köper mina främst på Kerber och Uniqlo.

Bra skor! Jag går helst i Nikes och Chie Miharas.

Ryggsäck! Sedan jag köpte ryggsäck prommar jag överallt, det är så skönt och jag behöver vara i rörelse. Min är från Fjällräven. Viktigast för mig är att själva ryggan är lätt. Jag vill röra mig snabbt och fritt.

Panini. Middag som nästan är klar -råvaror som är fina och klara att tillagas. För mig blir det tom billigare att handla så än att försöka fixa allt själv från scratch  - vi är bara två och det går inte åt stora lass med mat.

Carrier. Älskar denna flyttfirma. Så trevliga och bra.

SL-kort. Ja nu tycker ni jag överdriver men hur lyxigt? Särskilt när man som jag just nu inte riktigt är i läge att köpa cykel.

Skansen. Alltid. Älskar dig, Skansen.

LÄSGLASÖGON. Ja nu har detta hänt även mig. Jag som alltid hoppats att åldrande inte skulle gälla mig. Mina fåror i pannan och grånande hår till trots!


No comments:

Post a Comment