Saturday, May 14, 2016

Fredag 13:e

Jag hade kollat in jättefin klänning på second hand som satt i skylten. Den kostade 300 kr. Men eftersom den satt i skylten sa personalen att jag fick komma tillbaka kl 11, fredag 13:e maj. Så jag gick dit i god tid och köade. Var näst längst fram att komma in i butiken efter en dam med hund. Eftersom de hade plockat ner klänningen vände jag mig så fort jag kom in till expediten som öppnade dörren för att fråga efter den. Då ser jag i ögonvrån både klänningen och en man i 60-årsåldern (som stått bakom mig i kön) med raska steg gå mot den. Han greppade galgen en millisekund innan mig. "Men! " sa jag," jag var ju före dig"

Expediterna stod handfallna. Damen med hunden som stått före mig när vi väntade sa högt: "HON var före" 
Det var som i kalle anka när alla tjejer bråkar på rea. 

Mannen sa: "jag har varit här förut och bara väntat på idag"
Jag: Jag med!

Så gick han till kassan och köpte klänningen och jag var besviken och frustrerad. 

Gick till afroart precis bredvid och lämnade tillbaka lite grejs jag köpt på öppet köp till plåtningen av vårt radhus som ska säljas. 

Såg sedan mannen igen, ute vid Mariatorget. Tänkte att det hela i slutändan inte var hans fel. 
Så jag gick fram till honom och sa "du, vad dumt det blev! det var ju egentligen vare sig ditt eller mitt fel utan butikens idiotiska system". 

Sedan började vi prata och hade så trevligt så vi blev typ kompisar! Han skulle ge bort klänningen i överraskning till en tjej men om den inte passade skulle han höra av sig!

Han var väldigt fin. det började dåligt men slutade bra!

1 comment:

  1. Sa väldigt trevligt av dig! Dock är jag lite sur för att han köpte din klänning... Men sa bra gjort av dig!

    ReplyDelete