Monday, December 28, 2015

Nä.

Bara för att man bokat resa massor av vecka i förväg och extra dyra biljetter och sagt hejdå till alla och längtat sig sönder så ska man inte tro att man verkligen kommer flyga som bestämt.

Nä, för just den eftermiddag då man förberett sig blå för avfärd får man istället ett SMS från Norwegian:



Mmmm, planet är inställt och att de har flyttat ens flight till ny avgång 4 på morgonen två dagar senare.

Så jag är kvar.

Ska försöka göra det bästa av det. För er som inte ännu vet vad det bästa i detta fallet är kan ni få recept:

1. varmt bad
2. mat
3. rödvin
4. Beverly Hills chihuahua med barnen.

the anti-klimax.

4 comments:

  1. Ogillar norwegian så sjukt mkt pga detta. Det händer fan jämt. Kram och välkommen om några dagar i stället.

    ReplyDelete
  2. Jag vägrar åka med norwegian när det går att undvika. Men, förra året skulle jag flyga med vueling och de bytte avgång från en dag till en annan utan att ge någon förklaring, jag blev arg och började leta info, och det visade sig att om de ändrar flyget 15 dagar innan avgång så har man rätt till ersättning! Nu kommer jag inte riktigt ihåg hur det funkar iom att de sa till mig mycket tidigare så jag hade inte rätt till något men här har du en länk på spanska, det borde vara lätt att hitta info på svenska/engelska, http://www.liligo.es/magazine-viajes/derechos-del-viajero-cuando-tienes-derecho-a-reembolso-reubicacion-indemnizacion-16172.html

    Tydligen kan det vara så att de här lågprisföretagen vägrar att betala ut förrän de blir tagna till rätten så i Spanien så finns det företag som fixar allting åt dig mot att ta en liten procent i betalning, och endast om du vinner.

    Hoppas att det kan vara till någon hjälp! Och om du behöver hjälp med spanska så säg till.

    ReplyDelete
  3. tack! ja, ska se om jag kan få tillbaka lite cash! vore underbart.

    ReplyDelete
  4. tack! ja, ska se om jag kan få tillbaka lite cash! vore underbart.

    ReplyDelete