Thursday, May 14, 2015

Livet


Vi var bortresta i helgen. Åkte bara några timmar med tåg ut på Long Island. Det var sol och strand och lugnt och vi var ute och cyklade på Shelter Island. 

Hela Anders jobb var där, både svenska och amerikanska kontoret. 70 människor som var del av samma företag och hade sin självklara plats i det. Det satte min egen hemmafru/frilansartillvaro i perspektiv. Vad gör jag, vem träffar jag, vart är jag på väg? Jag vet inte riktigt. Jag skulle vilja få det här med barnböcker att flyga men jag trevar fortfarande. 


Det här är från 33rd street. Lite så kände jag mig som 33, gravid med Joel och återförenad med Anders efter separation. Hade köpt egen fin lägenhet som han flyttade in i, hade olika jobb på gång och Vanja var så fin. 


Den här frukosten har jag testat. Den funkar ganska bra för mig.


Det är härligt att veta att det finns de i min närhet som tycker att jag har detta butiful face. 


Så här såg det ut när jag gick igenom korr på min nästa bok häromdagen.
det går framåt med den, den blir så fin. Loka Kanarp har gjort så fina bilder till den. 


Och ungefär så här som ovan känns livet just just nu. Det kanske vänder, brukar ju göra det. 
Nästa vecka kommer min mamma, bror och brorsdotter hit! Är så himla glad för det. 
Har längtat så otroligt mycket efter dem!


No comments:

Post a Comment