Friday, November 21, 2014

Vintern















Arty bild, va? Det är jag som desperat laddar in solljus i november. Har hört att ni kämpar på i mörker och gråslask. Jobbigt! Här är det kallt men vackert. Vi planerar ännu en helg av skridskoglädje och varm choklad. På inköpslistan: Större termos och sittunderlag.

Idag var jag på writers celebration i Niki's klass. Älskade det!
Alla barnen hade gjort egna böcker med text och bilder. Ämnena varierade från "Daddy day", "My black cat" och "Going to the dog park" till "Going to China". Niki skrev om "Going to the movies with Vanja and grandma". Killen som skrev om sin resa till Kina var helt och hållet matfokuserad. Tyvärr har de ingen god Pezu (pizza) i den region av Kina han besökte. Mellan raderna anade jag en uppmaning till det stora landet i öst: skärp er!

Älskar barnteckningar, så explosiva och fullmatade med känsla och uttryck. Den svarta katten som inte ville ta ett bad.

Men bäst av allt: Nikis teckning av sin farmor med båda händerna fulla med buntar av hard, cold, green cash som skulle växlas in mot en av de viktigaste matupplevelserna i ett barns liv: Biopopcorn. Nu ska jag skriva ett kapitel i min nästa bok och sedan njuta av min bästa vietnamesiska mat just nu: pomelo och krabbsallad från An Choi (jag tänker alltid ansjovis) runt hörnet från lokalen.

Här är hela menyn om du vill låtsas att du är jag för en dag.

Ps. Om du låtsas att du är jag - glöm inte att du snart måste gå och hämta barn igen. Så jobba hårt medan du har chansen! Och kom ihåg att svara på alla frågorna du fick från din revisor! Och fakturera. Och städa ur skrivbordet som ska hämtas på kontoret. Skynda, skynda, du har två timmar på dig.

Ps. Bästa barnnamnen jag snubblat över på sistone: 1. Lizardo. 2. Atoma.

No comments:

Post a Comment