Monday, November 24, 2014

Romantik!

Ni vet hur romantiskt det är med årsdagar när man liksom uppmärksammar varandra och den kärlek man har till varandra och tänker på åren som gått osv.

Anders och jag har varit ihop i 15 år nu tydligen, vår årsdag var 12 november 1999 när vi gick på vår första date, när vi bodde i varsin lägenhet på söder, innan vi flyttade ihop på Birger Jarlsgatan, innan vi fick Vanja och flyttade tillbaka till söder och innan vi separerade och blev ihop igen och fick Joel och flyttade till Lidingö och sen till London och fick Niki och Anders blev chef och jag fick min första bok utgiven och vi flyttade hit, till New York.

Allt detta har hänt under våra år ihop. Varje 12:e november är en årsring på vårt gemensamma träd (ni får gärna säg urk om just den Coelho-aktiga meningen).

Och det kan jag ärligen säga att ingen av oss kom ihåg att det var något speciellt den 12:e november i år.
Anders har varit i Seattle och London de senaste veckorna, åkt som en flipperkula mellan tidzonerna.

Men ikväll! Ikväll blir det romantik! Ikväll ska vi gå på Nitehawk och se Birdman.
Nitehawk är en sådan där bio som folk pratar om att de ska gå till när de flyttar in till stan!
På bilden nedan ser man hur många som verkligen gör verklighet av den tanke:


Men man kan till och med äta och dricka under föreställning! Fatta hur tidseffektiv daten blir!
hör av mig imorgon om hur romantiskt det var att se en film där Michael Keaton spelar en man som är en superhjälte som är en fågel.

Ps. Mitt bästa tips när du letar någon du vill leva med: satsa på någon som är rolig. För när du står där med livet fyllt av tvätt, läxor, deadlines, matlagning och leriga golv, då är det bra att den du lever med  viskar "Grey Gardens" till dig när er 6-åring går förbi med en tröja hopknuten som turban på huvudet.

No comments:

Post a Comment