Thursday, November 20, 2014

Bok 2


Jag sitter och skriver på min nästa barnbok. Det är så svårt, hela tiden tänker jag att jag inte vet hur man gör – går jag över från handling till dialog på rätt sätt, vill någon läsa det här, hur ska jag få ihop det?

Och så tänker jag på Bokbryggan i Karlstad igen och tänker att det funkade ju att få ihop något där.

Innan jag började skriva bok hade jag aldrig problem med flödet. Aldrig. Det bara kom, hur mycket som helst. Nu är det trögare, svårare. Det är självtvivlet som sitter i vägen. Jag förstår folk som försöker dricka bort det men tror inte det skulle funka för mig – när man väl är full, skriver man verkligen då? Och fattar man vad man skrivit nästa dag? 


Jag tröstar mig lite med att många säger att andra boken är den svåraste. Jag hoppas det stämmer och har redan börjat skissa på bok tre och fyra.

Under tiden samlar jag bilder på mina förebilder och ledare i detta:


No comments:

Post a Comment