Monday, October 27, 2014

Saker som händer här

Just nu är det kortare avstånd än vanligt till Sverige från New York. Ni där hemma har redan ställt om till vintertid, men här gör de inte det förrän på söndag. Så den här unika veckan är det bara 5 timmar mellan oss, istället för de vanliga 6. Saknar ett bättre ord än mysigt för att beskriva känslan. 

Jag frilansar ju och lever ett ganska solitärt liv på dagarna. Därför snyltar jag på alla liv som passerar förbi. Som i fredags när vi gick till skolan och jag hörde en kostymklädd man säga "just leave me alone" till sin snygga tjej i vit hoodie, tights och INGA SKOR. Hon var barfota nu, i slutet av oktober, på Manhattans ganska äckliga asfalt. Det måste ha varit en helt akut situation som gjorde att hon släppte allt och följde med honom ut på gatan. Vad hade hänt hemma hos dem den morgonen?!?!?!?!

Senare på kvällen samma dag såg jag två människor i 20-års åldern. De var väldigt lika, jag insåg ganska snart att de var enäggstvillingar, tjejer. De var dock klädda som ett heteropar, den ena som en man i kostym, den andra i anime-inspirerad kawaii rosa look. de hade rött hår och omålade rödblonda ögonfransar. Och de pratade med varandra på så märkligt sätt. 

Imorse såg jag ett gäng med 5-6 killar utklädda som barbringade conan barbarer i morgonrusningen. såg jättekallt ut. man får gissa så mycket vad folk håller på med. jag älskar det. 

No comments:

Post a Comment